လံု႔လမရွိေသးတဲ့ မိမိကိုယ္ကို လံု႔လရွိေအာင္ျပဳျပင္
ရွိၿပီးသားလံု႔လ၀ီရိယေတြ မေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္
ထိန္းထား၊ အတၱသမာပဏီဓိေခၚတယ္။
အသိဉာဏ္မရွိေသးတဲ့မိမိကိုယ္ကို အသိဉာဏ္ျပည့္စံု
လာေအာင္ ႀကိဳးစား၊ ျပည့္စံုၿပီးသား အသိဉာဏ္ေတြ
ေလ်ာ့မသြားေအာင္ ထိန္းထား၊ စြန္႔လႊတ္ခ်င္တယ္ဆို
တဲ့စိတ္ဓါတ္မရွိေသးရင္ စြန္႔လႊတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဓါတ္ေတြ
ျဖစ္လာေအာင္ႀကိဳးစား၊ စြန္႔လႊတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္ရွိၿပီး
သားဆိုရင္ မေလ်ာ့ပါးေအာင္ထိန္းထား၊ ယံုၾကည္ခ်က္
မရွိေသးရင္ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိေအာင္ ႀကိဳးစား၊ ရွိၿပီးသား
ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ မပ်က္ေအာင္ထိန္းထား၊ ကိုယ္က်င့္
တရားမျပည့္စံုေသးရင္ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ျပည့္စံုေအာင္
ႀကိဳးစား၊ ျပည့္စံုၿပီးသားကိုယ္က်င့္တရားေတြ မပ်က္
ေအာင္ ထိန္းထား အဲဒါေတြဟာ အတၱသမာပဏီဓိ
မဂၤလာတရားေတြပဲလို႔ ....
ဗုဒၶရဲ႔မဂၤလာတရားေတြဟာ လူမႈေရးေကာ ဘာသာေရး
ေကာ သာသနာေရးေကာ ႏုိင္ငံေရးေကာ ဘယ္အေရး
အရာမွာျဖစ္ျဖစ္ အကုန္အသံုး၀င္တဲ့တရား၊ ဒါ့ေၾကာင့္
ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္အား ေကာင္းစြာထားမွတ္သားမဂၤလာ
ဘာသာေရးပဲေဆာင္ရြက္ေဆာင္ရြက္
သာသနာေရးပဲေဆာင္ရြက္သည္ျဖစ္ေစ
လူမႈေရးပဲေဆာင္ရြက္သည္ျဖစ္ေစ
တိုင္းေရးျပည္ေရးကိုပဲ ေဆာင္ရြက္သည္ျဖစ္ေစ
အတၱသမၼာပဏီဓိနဲ႔ေဆာင္ရြက္မွ အလံုးစံုျပီးျပည့္စံုတယ္။
အတၱသမာပဏီဓိမဂၤလာအဆက္ျပတ္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္
ရင္ လူမႈ႔ေရး၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး၊ ႏုိင္ငံေရးအားလံုး
တို႔သည္ ႀကီးပြားျခင္း ငွါမျဖစ္သာဘူး။ ပ်က္ဆီးဖို႔ပဲရွိပါတယ္။
ဟိုးတုန္းက ေလွတစ္စင္းမွာလူသံုးေယာက္စီးသြားၾကတယ္။
ေလွတစ္စင္း လူသံုးေယာက္ ေခ်ာင္းေလးတစ္ခုတည္း
ေရစီးကလည္းသန္လိုက္တာ။ ဒိုက္ေတြ ေဗဒါေတြကလည္း
အလြန္ထူတယ္။ အဲဒီေခ်ာင္းထဲ။ ဒိုက္ေတြေဗဒါေတြအလြန္ထူတဲ့
အဲဒီေခ်ာင္းထဲ လူသံုးေယာက္ေလွစီးတယ္ ။ ဦးကတစ္ေယာက္
ပဲ့ကတစ္ေယာက္၊ ေလွ၀မ္းထဲကတစ္ေယာက္။ ေလွ၀မ္းထဲက
လူကေတာ့ တံုးလံုးကေလးေခြၿပီးေတာ့ ေလွ၀မ္းထဲေခြၿပီးေတာ့
လိုက္သြားတယ္။ ဦးကလူကလည္းပဲ ေရွ႕ကေဗဒါေလးေတြခံလို႕
ခ်င္ရင္သူကႀကိဳးစားဖို႔ ဒိုက္ေတြ ေဗဒါေတြ ဖယ္ဖို႔သူကလိုက္သြား
တယ္။ ေနာက္ပဲ့ကလူကေတာ့ ေလွာ္တက္နဲ႔ပဲ့နဲ႔ထိန္းၿပီးေတာ့ နာနာ
ကိုေလွာ္သြားတယ္။ ဒီလိုကိုး။
ေလွာ္ၿပီးေတာ့သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ေရစီးကခပ္သန္သန္ ေခ်ာင္းေလး
က ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း ေဗဒါေတြကထူ ေနာက္ကေနၿပီးေတာ့ ေလွာ္တက္
ကိုင္ၿပီးေတာ့ ပဲ့ကိုင္ေလွာ္တဲ့သူက နင္းကန္တအားတြန္းေလွာ္တာပဲ။
ဟုတ္လား။ သူက ၀ီရိယသမား။ ေရွ႕ေလွဦးကထိုင္လိုက္တဲ့သူက
ဘယ့္ႏွယ့္ျဖစ္ေနတုန္းဆိုေတာ့ ေရွ႕ကေဗဒါေတြဆြဲရ ေရလွဳိင္းေတြနဲ႔
ေတြ႕ ေတာ္ၾကာ ႏြယ္ေတြနဲ႔ေတြ႕ ၿခံဳေတြနဲ႔ေတြ႕ဆိုေတာ့ သူကေရွ႔နား
ကေနၿပီးေတာ့ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊
အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ ျဖစ္ေနတယ္။ သူကဘာျဖစ္ေနလဲ။
ယံုၾကည္ခ်က္ မရွိတဲ့လူေပါ့။ ယံၾကည္ခ်က္မရွိတဲလူူဟာ သတၱိနည္း
တယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေသေသခ်ာခ်ာ။ ယံုၾကည္ခ်က္ခိုင္ၿမဲတဲ့ပုဂၢဳိလ္
မွ သတၱိေကာင္းတာ။ ဘာသာေရးပဲ ေဆာင္ရြက္သည္ျဖစ္ေစ၊
သာသနာေရးပဲေဆာင္ရြက္သည္ျဖစ္ေစ၊ လူမႈေရးပဲေဆာင္ရြက္သည္
ျဖစ္ေစ၊ တိုင္းေရးျပည္ေရးကိုပဲ ေဆာင္ရြက္သည္ျဖစ္ေစ အဲသည္ပုဂၢဳိလ္
ယံုၾကည္ခ်က္မရွိရင္ အသက္ကိုမစြန္႔ရဲဘူး။ ယံုၾကည္ခ်က္ခိုင္ၿမဲၿပီဆိုတဲ့
ပုဂၢဳိလ္သည္ အသက္လည္း စြန္႔တယ္။ ပစၥည္းလည္း စြန္႔တယ္။
သားမယားပါ စြန္႔တယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္မရွိတဲ့သူက အဲဒီေလွဦးက
လူလိုပဲ။ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊
အမေလး ဘုရား ဘုရားနဲ႔။ ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္က ေလွေနာက္က
လူကလည္းပဲ အတင္းႀကီး တြန္းေလွာ္တာပဲ။ အတင္းႀကီး တြန္းေလွာ္
ေလွဦးကလူက အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊
အမေလး ဘုရား ဘုရားျဖစ္ေနေတာ့ ေနာက္ကလူက “ဘာလဲကြ
မင္းက ဘာကိုေၾကာက္ေနတာလဲ ဘယ္သူ႔ေၾကာက္ရမွာလဲ ခ်ကြ၊
ခ်စမ္းပါကြ” ေနာက္က သူကဒီလို ၊ ေလွ၀မ္းထဲမွာေခြၿပီးေတာ့ မွိန္း
လိုက္ေနတဲ့သူကေတာ့ “ဘာေတြျဖစ္ေနၾကတာလဲကြာ၊ ေမာင္ေမာင့္
ေလွလို႔ေျပာလိုက္စမ္းပါ” တဲ့သူက ။ လူသံုးေယာက္ ေလွေလွာ္သြား
ေနတယ္။ ေနာက္ပိုင္းကလူက ခ်ဟဲ့ ခ်ဟဲ့နဲ႔ ။ ေလွဦးကလူကေတာ့
အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား
ဘုရားနဲ႔။ ေလွ၀မ္းထဲကလူကေတာ့ “ဘာေတြျဖစ္ေနၾကတာလဲကြာ၊
ေမာင္ေမာင့္ ေလွလို႔ေျပာလိုက္စမ္းပါ” ။ အဲဒီလိုသံုးေယာက္ဟာ
ဘယ္လိုလူေတြမွတ္တုန္း ေလွေနာက္ပိုင္းက ေလွာ္လိုက္ေနတဲ့သူက
အရက္သမား၊ ဟုတ္လား။ ေလွဦးကလူေနၿပီးေတာ့ အမေလး ဘုရား
ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား ဘုရားနဲ႔ လုပ္ေနတဲ့
သူက ေဆးေျခာက္သမား။ ေလွ၀မ္းထဲက ေခြၿပီးေတာ့ မွိန္းလိုက္သြား
တဲ့သူက ဘိန္းစား။ ဟုတ္တယ္မလား။ ဘိန္းစားကေတာ့ မွိန္းၿပီးေတာ့
သူမ်ားေလွာ္တဲ့ေနာက္ကို အသာေမ်ာလိုက္ေနတာ။ သူဘာမွမလုပ္ခ်င္
ဘူး။ ဘိန္းစားသမားကေတာ့ အဲဒီအတိုင္းပဲ သူမ်ားလုပ္သမွ်ကိုေမွး
လိုက္သြားတာ။ ေလွ၀မ္းထဲ။ သူကစိတ္ကူးယဥ္ေနတယ္မလား။
နတ္သမီးေလးေတြ တစ္ဖက္ ေလးငါးရာ ႀကိဳျဖစ္ေနတာ။ ေဆးေျခာက္
သမားကလည္းဘယ္လိုျဖစ္တုန္း။ ေဆးေျခာက္သမားကလည္း ၾကမ္း
ေပၚမွာ အိမ္ေပၚမွာကိုယ့္အိမ္ေပၚကို လမ္းေလွ်ာက္တာေတာင္မွ ၾကမ္း
တစ္ခုနဲပတစ္ခု လက္ညိဳးေလာက္ကြာတဲ့ၾကမ္းၾကားေလးကိုေလ ေဆး
ေျခာက္သမားက ႀကီးက်ယ္တဲ့ေခ်ာက္ႀကီးထင္ၿပီးေတာ့ ခုန္ၿပီးေတာ့
ေက်ာ္ခ်င္ေက်ာ္ေနတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ေလွဦးကေနသူက ေၾကာက္ၿပီး
ေတာ့ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး ဘုရား ဘုရား၊ အမေလး
ဘုရား ဘုရား ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလိုလူသံုးေယာက္ေလွေလွာ္
သြားသလိုသာ ဒီတိုင္းျပည္ ဒီဘာသာ ဒီသာသနာ အလိုလိုေနၿပီးေရာ
ဘယ္ေလာက္ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းမလဲ။ အတၱသမာပဏီဓိ အေရး
ႀကီးပံုကိုေျပာတာ။ ဘိန္းစားလို ေရသာခိုမွိန္းၿပီးေတာ့ မလ္ိုက္ၾကနဲ႔။
လူပ်င္း ပ်င္းတဲ့သူက ၀ီရိယမရွိဘူး။ ေဆးေျခာက္သမားလိုေနရာတကာ
ဘုရား ဘုရား ဘုရား လုပ္ၿပီးေတာ့ ေၾကာက္မေနၾကနဲ႔။ သူကယံုၾကည္
ခ်က္နဲတယ္။ ဒီလိုမလား။ ေနာက္က အမူးသမား အရက္သမားကဲ့သို႔
ခ်လိုက္ ခ်လိုက္ ေနရာတကာခ်လိုက္ခ်ည္းလုပ္မေနနဲ႔။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္က
လည္း ပညာဉာဏ္ အလြန္နည္းတယ္။ လူညံ့ေတြခ်ည္းမလား။ လုပ္
ၿပီေဟ့ဆိုခ်လိုက္လုပ္ေနတာ ဉာဏ္မရွိဘူး။ အလယ္ေကာင္ကလူက
လည္း လူပ်င္း။ သူလည္းဟန္မက်ဘူး။ ေရွ႕ဆံုးကလူက ယံုၾကည္ခ်က္
မရွိဘူး။ အတၱသမာပဏီဓိေနာ္။ ဒီလူသံုးေယာက္ကိုၾကည့္ထား။
ဒီလူသံုးေယာက္လိုေတာ့ ဘယ္ကိစၥမွာမွ ဘုန္းႀကီးတို႔ဒကာ ဒကာမေတြ
မလုပ္ၾကနဲ႔။
သီတဂူဆရာေတာ္
အတၱသမၼာပဏီဓိတရားေတာ္
ဓမၼစာေပမ်ား မွ ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္။
No comments:
Post a Comment