ေလာကပါလတရား ထြန္းကားနိုင္ပါေစ
ေလာကပါလဆုုိတာ ေလာကကုုိေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလုုိ႔
အဓိပၸါယ္ရပါ တယ္။ ပါဠိစကား ေလာကနဲ႔ပါလဆုုိတဲ့ စကားႏွစ္လုုံးကုုိ
ေပါင္းစပ္ထား တာပါ။ ျမတ္စြာဘုုရားက ဟိရီနဲ႔ၾသတၱပၸလုုိ႔ေခၚတဲ့
ရွက္ျခင္းနဲ႔ေၾကာက္ ျခင္း တရားႏွစ္ပါးကုုိ ေလာကပါလလုုိ႔
ရည္ညႊန္းေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါ တယ္။
အရွက္တရားနဲ႔အေၾကာက္တရားသာ မရွိဘူးဆုုိလွ်င္ လူဟာတိရိစၦာန္ သဖြယ္ျဖစ္သြားႏုုိင္တယ္လုုိ႔ ဘုုရားက ေဟာထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ လူ ေတြဟာ အရွက္အေၾကာက္ကုုိကာကြယ္ဘုုိ႔အတြက္
အ၀တ္၀တ္ၾကတာ ပါ။ တိရစၦာန္ေတြကေတာ့ ရွက္ရေၾကာက္ရေကာင္းမွန္း မသိလုုိ႔အ၀တ္
မ၀တ္ၾကပါဘူး။ တိရစၦာန္ေတြဟာ ရွက္ရ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္း မသိ လုုိ႔
မိဘကုုိမိဘမွန္းမသိၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူတုုိ႔ဟာ မိဘကုုိလည္း ရန္ျပဳ
တုုိက္ခုုိက္တတ္သလုုိ မိဘကျဖစ္ေစ၊ သားသမီးကျဖစ္ေစ အခ်င္းခ်င္း
ဖုုိမဆက္ဆံတတ္ၾကပါတယ္။ ေလာကမွာ လူေတြဟာ အရွက္ အေၾကာက္ တရားႏွစ္ပါး
သူတုုိ႔ရဲ့ရင္ထဲမွာကင္းမဲ့သြားၿပီဆုုိရင္
တိရစၦာန္ေတြလုုိ ျပဳမူ လာၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိဘဆုုိတာလဲ မသိေတာ့ ဘူး။
သားသမီးဆုုိတာလဲမသိေတာ့ဘူး။ ေမာင္ရယ္ႏွမရယ္ ဆုုိတာလဲ မသိၾကေတာ့ပါဘူး။
အဲဒီအခါေလာကႀကီးတခုုလုုံး ပ်က္စီးသြားႏုုိင္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ရွက္ျခင္း
ေၾကာက္ျခင္းတရား ႏွစ္ပါး (ဟိရီနဲ႔ ၾသတၱ ပၸ)ကုုိ ေလာကပါလဆုုိၿပီး
ျမတ္စြာဘုုရားက ရည္ညႊန္းေဟာၾကား ေတာ္မူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုုဒၶဘာသာရဲ့ အဆုုံးအမတရားဟာ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အခ်ိန္
ကာလအေတာ္ၾကာျမင့္စြာကတည္းက အျမစ္တြယ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ
ဓေလ့ထုုံးတမ္းစဥ္လာမ်ားဟာလည္း အားလုုံးနီးပါး ဗုုဒၶဘာသာတရားေတာ္ေတြကုုိ
အေျခခံထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ဗုုဒၶဘာ သာ ပိဋကတ္ေတာ္လာအဆုုံးအမ အေတြးအေခၚမ်ားဟာ
ျမန္မာ့ယဥ္
ေက်းမႈရဲ့ အေျခခံအုုတ္ျမစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေတြးအေခၚ
အဆုုံးအမေတြ ကုုိ ျဖဳတ္ပယ္ပစ္လုုိက္မယ္ဆုုိရင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဟာ
အေမြးအေတာင္ ႏႈတ္ထားတဲ့ စာကေလးငွက္လုုိ ဘာမွ က်န္ရွိေတာ့မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။
ဆုုိလုုိတာက ဗုုဒၶတရားေတာ္ ဗုုဒၶအဆုုံးအမမ်ားနဲ႔ အေျခ တည္ထားတဲ့
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ ေလာက ပါလတရား ထြန္းကားတဲ့
လူ႔အဖြဲအစည္းတခုုျဖစ္ပါတယ္။
မိဘေတြကုုိ ရုုိေသေလးစားျခင္း၊
ျပဳစုုေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ဦးႀကီး ဦးေလး ေဒၚႀကီး ေဒၚေလး အကုုိအမေတြကုုိ
ေလးစားျခင္း၊ ဣေျႏၵသိိကၡာရွိစြာ
ေနထုုိင္သြားလာျခင္း၊ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္စြာမေနျခင္း..... ဒါေတြအားလုုံးဟာ ဗုုဒၶတရားေတာ္ကေပးတဲ့ အဆုုံးအမေတြျဖစ္ပါ
တယ္။ ဒီအဆုုံးအမေတြအတုုိင္း လုုိက္နာက်င့္ႀကံသူေတြဟာ မလြဲမေသြေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုုိ ရရွိခံစားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမန္မာလူႀကီးသူမမ်ား မိဘမ်ားဟာ လူငယ္ေတြရဲ့အျပဳအမူအေပၚ
စိတ္ႀကဳိက္မေတြ႔ရင္ ေခတ္ကာလလူငယ္ေတြ ေျပာရတယ္ခက္တာပဲဟုုုု
ညည္းတြားလာခဲ့ၾကတာကုုိ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာက ၾကားခဲ့ ဖူးတာပါ။ အခုုေခတ္ေတာ့
ပုုိဆုုိးတာေပါ့။ ေနာက္ေနာင္ေခတ္ေတြမွာလဲ ရွိဦးမွာပါပဲ။ ဒါေတြကဘာကုုိျပသလဲ
ဆုုိရင္ ေခတ္ကာလေရစီးေၾကာင္းကုုိလုုိက္ျပီး
ရုုပ္၀တၱဳပစၥည္းေတြ ထူးေထြဆန္းျပားလာတာနဲ႔အမွ် လူေတြရဲ့ အျပဳအမူေတြကလည္း
ေျပာင္းလဲလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေခတ္ရဲ့ထူးေထြဆန္းျပားလာတဲ့
ရုုပ္၀တၱဳပစၥည္း ေတြရဲ့ေနာက္ကုုိ မလုုိက္ႏုုိင္ေတာ့တဲ့
သက္ႀကီးပုုိင္းလူႀကီးသူမမ်ားဟာ သူတုုိ႔အျမင္မွာအကြ်မ္းမ၀င္တာနဲ႔ သူတုုိ႔ေခတ္ကအျမင္နဲ႔ေျပာလုုိ႔မရေတာ့
ေခတ္ကာလလူငယ္ေတြ ေျပာရတယ္ခက္တာပဲလုုိ႔ ညည္းၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုုိ႔မ်ား
သက္ႀကီးပုုိင္းေရာက္လုုိ႔ လူႀကီးေတြျဖစ္လာတဲ့အခါမွာလဲ
အဲဒီအခါေပၚေပါက္လာမယ့္ ထူးေထြဆန္းျပားတဲ့ ရုုပ္၀တၱဳပစၥည္းေတြရဲ့ေနာက္ကုုိ မလုုိက္ႏုုိင္ေတာ့ရင္ အဲဒီအခါျပဳမူလာၾကမယ့္ လူငယ္ ေတြရဲ့အျပဳအမူအေပၚ မလြဲမေသြညည္းတြားၾကမွာပါပဲ။
ေခတ္ကာလအေလ်ာက္၀တ္စားဆင္ယင္မႈ အထုုိက္အေလ်ာက္ေျပာင္းလဲသြားတာကုုိေတာ့
အျပစ္မဆုုိပါ ဘူး။ အ၀တ္အစားဆုုိတာက သေဘာတရားအရ အရွက္ကုုိဖုုံးကြယ္ဖုုိ႔ပါ။
ဘယ္ေလာက္ပဲဆန္းျပားပါေစ အရွက္ေတာ့လုုံဖုုိ႔လုုိတာေပါ့။ အရွက္မလုုံရင္
ဟိရီဆုုိတဲ့ေလာကပါလတရားဆိတ္သုုဥ္းျပီး သူမုုိ႔ဒီလုုိေဖာ္ ၀တ္ရဲတယ္ဆုုိျပီး လူတကာေတြေျပာၾကတာမုုိ႔ အေၾကာက္တရားပါကင္းမဲ့သြားတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဟိရီနဲ႔ၾသတၱပၸဆုုိတဲ့ ေလာကပါတရားႏွစ္ပါးလုုံးကင္းမဲ့သြားပါေတာ့တယ္။
အ၀တ္အစားေတြနဲ႔ ရုုပ္၀တၱဳပစၥည္းေတြေၾကာင့္ လူေတြရဲ့စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြဟာ
ေခတ္ရဲ့ေနာက္ကုုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေမ်ာပါေနပါေစ၊ ကုုိယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔စာရိတၱေတာ့
မယိမ္းမယုုိင္တည့္မတ္ခုုိင္မာေနဘုုိ႔ အထူးလုုိအပ္ပါတယ္။ ေခတ္ကေဆးလိပ္ကေလး လက္ၾကားညွပ္ထားမွေခတ္မီတယ္ထင္ျပီး
ေဆးလိပ္ စြဲတာမ်ဳိးကေန ဘိန္းစြဲေဆးစြဲ စာရိတၱပ်က္ျပားတာဟာ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။
လူႀကီးသူမေတြေရွ ့ ေခါင္းငုု႔ံ သြားတာ၊ အရုုိအေသေပးတာ၊
သံဃာေတာ္ေတြကုုိဦးညြတ္တာေတြဟာ ေခတ္တုုံးတုုံးလူေတြရဲ့ အေတြး
အေခၚေတြပါလုုိ႔လဲ မယူဆအပ္ပါဘူး။ ႏုုိင္ငံျခားမွာေန၊
ႏုုိင္ငံျခားမွာႀကီးျပင္းျပီး ႏုုိင္ငံျခားယဥ္ေက်းမႈေတြ ၾကားမွာ
သြားလာလႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ ျမန္မာလူငယ္မ်ားဟာ ဒါေတြကုုိအထူးသတိခ်ပ္သင့္ၾကပါတယ္။ ဘာလုုိ႔လဲဆုုိေတာ့ သူတုုိ႔ပတ္၀န္းက်င္ သူတုုိ႔အသုုိင္းအ၀ုုိုုင္းက မိဘဆုုိတာကုုိယ့္ကုုိေမြးထားေပးတဲ့
လူေတြေလာက္ပဲသေဘာထားၾကၿပီး အနႏၱေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တယ္ဆုုိတာ သူတုုိ႔မိဘေတြကလဲ
ဆုုိဆုုံးမထား တာမရွိသလုုိ သူတုုိ႔ပညာသင္ၾကားခဲ့တဲ့ေက်ာင္းေတြကလဲ
ဒါေတြေျပာျပမထားၾကပါဘူး။ မိဘကုုိေတာင္မွ ဒီလုုိသေဘာထားရင္
တျခာလူႀကီးသူမေတြကုုိ ဘယ္လုုိသေဘာထားသလဲဆုုိတာ ထည့္တြက္စရာေတာင္
မလုုိေတာ့ပါဘူး။
အေနာက္ႏုုိင္ငံယဥ္ေက်းမႈမွာ လူငယ္ေတြကုုိပုုိဦးစားေပးပါတယ္။ ဒါကဘာေၾကာင့္လဲဆုုိေတာ့ လူႀကီးေတြက အက်ပုုိင္းျဖစ္လုုိ႔ လူငယ္ေတြေလာက္ခုုိင္းစားလုုိ႔မရေတာ့လုုိ႔ပါပဲ။ အလုုပ္လုုပ္ႏုုိင္တဲ့လူငယ္ေတြကုုိ
အလုုပ္ခုုိင္း စားျပီး အဲဒီကအခြန္အခေတြမ်ားမ်ားရလုုိ႔
လူငယ္ေတြကုုိဦးစားေပးတာပါ။ လူႀကီးေတြက အက်ပုုိင္းျဖစ္ေတာ့ လူငယ္ေတြလုုိ
အလုုပ္မ်ားမ်ားမလုုပ္ႏုုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႔ အခြန္အတုုပ္နည္းနည္းပဲရတယ္။ နည္းတဲ့အျပင္ ပင္စာစားအရြယ္ေရာက္ရင္ သူတုုိ႔ကုုိေထာက္ပံ့ရေတာ့မွာျဖစ္လုုိ႔ လူႀကီးေတြကုုိေနရာေပးျခင္းဦးစားေပးျခင္း မရွိေတာ့ပါ။ ဒီလုုိအေတြးအေခၚ ဒီလုုိယဥ္ေက်းမႈေတြၾကား ႀကီးျပင္းလာၾကတဲ့ျမန္မာလူငယ္ေတြအေနနဲ႔ သူတုုိ႔ရ့ဲအသိအျမင္ထဲမွာ ဒီအေတြးအေခၚေတြအျမစ္တြယ္မသြားေစဖုုိ႔
အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေတြအျမစ္တြယ္ ၿပီးဒီအတုုိင္းသာ ျပဳမူသြားၾကမယ္ဆုုိရင္
မိဘေတြကုုိ လူေရွ ့သူေရွ ့ေတြမွာလဲ မရွက္မေၾကာက္ စိတ္ရွိတုုိင္း
ဆဲဆုုိႀကိမ္းေမာင္းတာမ်ဳိးျဖစ္ျပီး ေလာကပါလတရား ဆိတ္သုုဥ္းသြားေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။
အခုုေခတ္ဟာ လြတ္လတ္မႈကုုိအသားေပးတဲ့ေခတ္ျဖစ္လုုိ႔ တခ်ဳိ ့လူငယ္ေတြဟာ လြတ္လပ္မႈဆုုိတာကုုိ တလြဲဆံပင္ေကာင္းအဓိပၸါယ္ေဖာ္ျပီး တလြဲေတြေလွ်ာက္လုုပ္ေနတာေတြကုုိလဲ ေတြ ့ရပါတယ္။ စိတ္လြတ္ ကုုိယ္လြတ္လုုပ္ရမွ လြတ္လပ္မႈလုုိ႔ သူတုုိ႔ထင္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလုုိစိတ္လြတ္ကုုိယ္လြတ္လုုပ္လုုိက္လုုိ႔
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အက်ဳိးဆက္ေတြဟာ သူနဲ႔သူ႔မိသားစုု သူ႔ပတ္၀န္းက်င္အားလုုံးကုုိ
ထိခုုိက္သြားတာကုုိေတာ့ သတိမမူတတ္ၾကပါဘူး။ သတိမူသည့္တုုိင္ေအာင္
ဒါဟာသူ႔ရဲ့လြတ္လပ္မႈပဲရယ္လုုိ႔ မုုိက္မုုိက္ကန္းကန္း ဆင္ေျခေပးတတ္ၾကပါတယ္။
တေလာက ဂ်ာမန္တယ္လီေဗးရွင္းရုုပ္သံလုုိင္းတခုုမွာ ျမန္မာျပည္ကလမ္းသရဲ ဂီတသမားေတြအေၾကာင္း ျပသြားတာကုုိၾကည့္လုုိက္ရပါတယ္။
ျမန္မာပန္႔(ခ္)ဂီတအဖြဲ ့အေၾကာင္းပါ။ ပန္႔(ခ္)၊ အဂၤလိပ္လုုိ punk ဆုုိတာ
၁၉၇၀ ခုုႏွစ္ေလာက္က လမ္းေပၚကလူငယ္ေတြရဲ့စရုုိက္ လကၡဏာေတြကုုိေဖာ္က်ဴးထားတဲ့
သီခ်င္းကုုိဆုုိတဲ့ လမ္းသရဲဂီတသမားေတြျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္လြတ္ကုုိယ္လြတ္
စိတ္ထဲရွိတဲ့အတုုိင္း ၾကမ္းၾကမ္းရမ္းရမ္း ဖရုုသ၀ါစာစကားလုုံးေတြနဲ႔
စပ္ထားတာမ်ားပါတယ္။ ၀တ္စားထားတာေတြကလဲ ဘယ္သူနဲ႔မွမတူေအာင္
ဗရုုတ္သုုတ္ခပုုံစံ၀တ္စားထားၿပီး ေခါင္းကဆံပင္ကုုိလဲ လူ႔ဆံပင္နဲ႔မတူေအာင္ ေျမကြက္ေပၚမွာ ပုုလင္းကြဲေတြ စုုိက္ထားတဲ့ပုုံသ႑ာန္မ်ဳိး ထုုိးထုုိးေထာင္ေထာင္လုုပ္ထားတာကုုိေတြ
့ရပါတယ္။ အေနာက္ႏုုိင္ငံေတြမွာ ဟုုိတုုံးကေခတ္စားခဲ့တဲ့
လမ္းသရဲပုုံမ်ဳိးပါ။ အခုုေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးခပ္ရွားရွားပါပဲ။
ဒီလုုိအေနာက္ႏုုိင္ငံေတြမွာ ေတာင္ ခပ္ရွားရွားျဖစ္ေနတဲ့ပုုံသ႑ာန္ကုုိ ေရႊျမန္မာေတြက ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္လည္ထြန္းကားေအာင္ လုုပ္ေနတာ အံ့ၾသစရာပါပဲ။
တယ္လီေဗးရွင္းမွာျပေတာ့ သူတုုိ႔အဖြဲ ့က လူသိပ္မ်ားပုုံေတာ့မေပၚဘူး။
အင္တာဗ်ဴးကစကားေတြ နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့ သူတုုိ႔စိတ္ထဲခံစားရတာကုုိ
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာခ်င္တယ္၊ လြတ္လြတ္လပ္ လပ္လုုပ္ျခင္တယ္ဆုိတာခ်ည္းပဲ
ေျပာေနၾကတယ္။ ဖရုုသ၀ါစာေတြလဲပါတယ္။ ရုုိက္ခ်င္တာရုုိက္မယ္၊ ခြဲခ်င္တာခြဲမယ္
စည္းလြတ္၀ါးလြတ္ ေျပာေနတာကုုိျမင္ရ ၾကားရေတာ့ အေတာ္ေလးစိတ္မသက္မသာ
ျဖစ္ရတယ္။ သူတုုိ႔ရဲ့သီခ်င္းတပုုဒ္ ေဖာ္က်ဴးထားတာကုုိျပေတာ့
ထုုိးထုုိးေထာင္ေထာင္ ဆံပင္ေတြနဲ႔လူငယ္ တေယာက္က ေဒါသတႀကီးနဲ႔
တယ္လီေဗးရွင္းတလုုံး ရုုိက္ခြဲေနတဲ့ပုုံနဲ႔ေဖာ္က်ဴးထားတယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေအာ္... ဒါဟာဂီတလားေပါ့။
အဂၤလိပ္လုုိ aggressive လုုိ႔ေခၚတဲ့ ၾကမ္းမယ့္ရမ္းမယ့္ စရုုိက္သ႑ာန္ကုုိ
ျမန္မာျပည္မွာမေျပာနဲ႔ ဘယ္တုုိင္းျပည္ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကမွ
တန္ဘုုိးမထားၾကပါဘူး။ စိတ္လြတ္ကုုိယ္လြတ္ ၾကမ္းရမ္းတယ္ဆုုိတာ
လြတ္လပ္မႈမဟုုတ္ပါဘူး။ စည္းလြတ္၀ါးလြတ္ျဖစ္တာပါ။
ဆင္ျခင္တုုံတရားကင္းမဲ့တာလဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုုိစရုုိက္လကၡဏာေတြကုုိ ဂီတသမားေတြမေဖာ္က်ဴးသင့္ပါဘူး။
ဒီလုုိေဖာ္က်ဴးျခင္းျဖင့္ တျခားလူူငယ္ေတြ လဲ စည္းလြတ္၀ါးလြတ္ျဖစ္ျပီး
လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းကုုိ ထိခုုိက္လာႏုုိင္ပါတယ္။ ေလာကပါလတရား
ဆိတ္သုုဥ္းသြားႏုုိင္ပါတယ္။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ေလာကပါလတရား
မဆိတ္သုုဥ္းသြားေစဖုုိ႔ ဒါမ်ဳိးကုုိ ဘယ္သူမွ အားမေပးသင့္ဘူးလုုိ႔ထင္ပါတယ္။
ေလာကပါလတရား ထြန္းကားႏုုိင္ေစဖုုိ႔ပါ
lupyantaw.blogspot.com
No comments:
Post a Comment