Friday, 31 January 2014

“စိတၱသူၾကြယ္ ဝတၳဳ”


ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္တုန္းက သာဝတၳိၿမိဳ႕နဲ႔ မိုင္ေပါင္း သုံးရာေက်ာ္ ေဝးတဲ့ မစၦိကာသဏၭၿမိဳ႕ေလး တခုမွာ ‘စိတၱ’ အမည္ရတဲ့ သူၾကြယ္တေယာက္ ရွိပါတယ္။ ပၪၥဝဂၢီ ငါးပါးထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ မဟာနာမ (မဟာနာမ္) ေထရ္ရဲ႕ တပည့္ရင္းပါ။ မဟာနာမ္မေထရ္ထံမွ တရားနာယူ ရလို႔ ေသာတာပန္ တည္ခဲ့တဲ့ သူၾကြယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ တည္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေက်ာင္းႀကီးႀကီး ေဆာက္လွဴထားတဲ့ ေက်ာင္းဒကာႀကီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔ ရွင္ေမာဂၢလာန္ အဂၢသာဝက ႏွစ္ပါး အဲဒီ ၿမိဳ႕ေလးကို ၾကြလာတဲ့အခိုက္ ရွင္သာရိပုတၱရာထံမွ တရားနာရလို႔ အနာဂါမ္ တည္ခဲ့ပါတယ္။ အနာဂါမ္ ေက်ာင္းဒကာႀကီးေပါ့။

တေန႔မွာ စိတၱသူၾကြယ္ဟာ “ငါဟာ ဘုရားမဖူးရေသးခင္ ေသာတာပန္ တည္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ တခါ အနာဂါမ္ တည္ခဲ့ျပန္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားထံ ဘုရားဖူးသြားမွ သင့္ေတာ္မယ္” ဆိုၿပီး ဘုရားဖူးခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူသုံးေထာင္စာ အတြက္ စားနပ္ရိကၡာ အျပည့္အစုံတင္ၿပီး လွည္းငါးရာနဲ႔ ခရီးထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ရဟန္းအမ်ဳိးသားက ငါးရာ၊ ရဟန္းအမ်ဳိးသမီးက ငါးရာ၊ ဒါယကာ ငါးရာ၊ ဒါယိကာမ ငါးရာ၊ တပည့္မ်ားက ငါးရာ၊ တပည့္မမ်ားက ငါးရာ။ အားလုံး ဘုရားဖူးပရိသတ္ သုံးေထာင္နဲ႔ ခရီးထြက္ခဲ့ပါတယ္။ စိတၱသူၾကြယ္ရဲ႕ ဘုန္းကံေၾကာင့္ နတ္ေဒဝါေတြဟာ ဆယ္မိုင္ ခရီးတေထာက္ခန္႔မွာ သစ္ခက္မ႑ပ္ေတြ ေဆာက္ၿပီး စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ေတြနဲ႔ ႀကိဳဆို ဧည့္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ရဟန္းရွင္လူ သုံးေထာင္ေက်ာ္ဟာ နတ္ၾသဇာေတြ စားသုံးရလို႔ တဦးတေယာက္မွ အာဟာရ အတြက္ မေၾကာင့္ၾကခဲ့ရပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ တရက္ကို ဆယ္မိုင္ေက်ာ္ ခရီးထြက္ခဲ့တာ ရက္ေပါင္း သုံးဆယ္မွာ အႀကိမ္ေပါင္း သုံးဆယ္ နတ္ၾသဇာေတြ စားေသာက္ခဲ့ရလို႔ ပါလာတဲ့ စားနပ္ရိကၡာေတြကို လက္နဲ႔ေတာင္ ထိၾကည့္ခြင့္ မရခဲ့ၾကဘူးတဲ့။ လွည္းငါးရာနဲ႔ ျပည့္ျပည့္ေနလို႔ အရာေတာင္ မယြန္းခဲ့ၾကပါဘူးတဲ့။ ခရီးတေလွ်ာက္လုံးမွာ နတ္ေတြ လူေတြ ဆက္သတဲ့ လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြကုိ တဆင့္ ျပန္လည္ ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းႏုိင္ခဲ့ပါသတဲ့။

စိတၱသူၾကြယ္ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္ မေရာက္ခင္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵာကို “ခ်စ္သား အာနႏၵာ – ယေန႔ ညေနခ်မ္းမွာ စိတၱသူၾကြယ္ ဘုရားဖူးလာလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါမွာ မျဖစ္ဖူးၿမဲ ထူးကဲ ဆန္းၾကယ္တဲ့ အံ့ဖြယ္ တန္ခုိး ျပာဋိဟာေတြ ျဖစ္ေပၚလိမ့္မယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီသတင္းစကားဟာ သာဝတၳိ တၿမိဳ႕လုံးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီး ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားေတြဟာ ေကာင္းမႈ ဘုန္းကံနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ စိတၱသူၾကြယ္ကို ဖူးေတြ႕ခ်င္လြန္းလုိ႔ လက္ေဆာင္ပဏၰာ ကိုယ္စီ ယူလာၿပီး ေစာင့္ႀကိဳေနၾကပါတယ္။ ခုေခတ္ ခုအခါမွာ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီးကို ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူလူထု ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားပါ မက်န္ လမ္းေဘးဝဲယာမွာ စီတန္း ႀကိဳဆို ဖူးေျမာ္ ၾကည္ညိဳၾကသလိုမ်ဳိးနဲ႔ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ပရိသတ္ႏွင့္ အတူ စိတၱသူၾကြယ္ ေရာက္လာၿပီး ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္နဲ႔ တင့္တယ္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေျခဖမ်က္ေတာ္ အစုံကို ႐ုိေသစြာ လက္ျဖင့္ ကိုင္ယူ ရွိခိုး ဦးခ်လိုက္ခ်ိန္မွာ အဆင္းငါးမ်ဳိးနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ နတ္ပန္းမိုးေတြ ရြာသြန္းခ်လိုက္တာ ပန္းပုံႀကီးဟာ လူေတြရဲ႕ ဒူးဆစ္အထိ ထူထပ္သြားပါတယ္။ ေဇတဝန္ေက်ာင္း တဝန္းလုံး ပန္းေမႊ႕ရာ ပန္းေကာ္ေဇာေတြ ခင္းထားသလို လွပ ေမႊးႀကိဳင္ တင့္တယ္ သြားပါတယ္။ လာေရာက္ ဖူးျမင္တဲ့ ပရိသတ္ႀကီးဟာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာနဲ႔ သာဓုေခၚလိုက္တာ ဘဝဂ္ထိေအာင္ ျမည္ဟီးသြားပါတယ္။ သာဓုေခၚတဲ့ ပရိသတ္က ဘယ္ေလာက္ မ်ားလည္း ဆုိရင္ သာဓုေခၚသံ သုံးႀကိမ္ဟာ အႀကိမ္တ္ေထာင္ ပဲ့တင္ထပ္ေနပါသတဲ့။

ဒီလိုနဲ႔ စိတၱသူၾကြယ္ဟာ တလလုံးလုံး ဘုရားအမွဴး ရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို အလွဴႀကီး ေပးလွဴပါတယ္။ ပါလာတဲ့ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြ တပည့္တပန္းေတြကလည္း ေဝယ်ာေဝစၥ ကုသိုလ္ယူရင္း သံဃာေတာ္ေတြကို ပူေဇာ္ လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ ဒီတလလုံးလုံး အလွဴႀကီး ေပးလွဴတဲ့ လွဴဖြယ္ဝတၳဳေတြဟာ နတ္ေတြ လူေတြ ဆက္သၾကတဲ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ကေန လွည္းငါးရာနဲ႔ တင္ယူလာခဲ့တဲ့ လွဴရန္ပစၥည္းေတြကို လက္နဲ႔ေတာင္ တို႔ထိ မၾကည့္ရေသးပါဘူး။ ဒီအခါ စိတၱသူၾကြယ္က “ျမတ္စြာဘုရား ဒီေဇတဝန္ ေက်ာင္းတုိက္မွာ တပည့္ေတာ္ဟာ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ေနၿပီး အလွဴလုပ္ေသာ္လည္း လွဴဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ယူလာတဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳေတြကို လွဴခြင့္ ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါ။ လွည္းငါးရာနဲ႔ ယူေဆာင္လာတဲ့ လွဴဖြယ္ ပစၥည္းေတြကို တ္ေနရာမွာ စုပုံခ်ထားၿပီး လွဴဒါန္းခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္အား ေနရာလပ္ တခု ညႊန္ျပေတာ္မူပါ”လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵာကို ညႊန္ျပခိုင္းတဲ့ ေနရာလြတ္ တခုမွာ လွဴဖြယ္ဝတၳဳမ်ား စုပုံလွဴထားၿပီး စိတၱသူၾကြယ္ဟာ ပရိသတ္ သုံးေထာင္နဲ႔ အတူ မစၦိကာသ႑ၿမိဳ႕ကို ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။ စိတၱသူၾကြယ္ ျပန္သြားတဲ့အခါ လွဴရန္ေတြ တင္ယူလာတဲ့ လွည္းေတြဟာ အခြန္ေတြ အလြတ္ေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနလို႔ နတ္ေတြ လူေတြဟာ “ဒီလို ဘုန္းရွင္ ကံရွင္မ်ဳိး လွည္းအခြန္ႀကီးေတြနဲ႔ ျပန္သြားလို႔ မသင့္ေတာ္ဘူး” ဆိုၿပီး လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြ တင္လွဴၾကလို႔ လွည္းငါးရာ ရတနာ ခုနစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္သြားပါသတဲ့။

စိတၱသူၾကြယ္ ျပန္သြားတဲ့ အခါ ရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားအား အခုလို ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အသို႔ပါနည္း။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားတို႔၏ ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ လာေရာက္ ဆည္းကပ္ေသာ္သာလွ်င္ စိတၱသူၾကြယ္အား ဤသို႔ေသာ လာဘ္ပူေဇာ္ သကၠာရသည္ ျဖစ္ရပါသေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ တပါးေသာ အရပ္သို႔ သြားေရာက္ေသာ္လည္း ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာရသည္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသေလာ”

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက “ခ်စ္သားအာနႏၵာ – ငါဘုရား၏ အထံသို႔ လာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရပ္တပါးသို႔ သြားေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထိုသူၾကြယ္အား ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပူေဇာ္သကၠာရသည္ ျဖစ္သည္သာလွ်င္တည္း”

“ဤဥပါသကာ ဒါယကာကား ယုံၾကည္ျခင္း သဒၶါဂုဏ္ ရွိ၏။ ၾကည္ညိဳျခင္း ပသႏၷဂုဏ္ ရွိ၏။ အျပည့္အစုံ သင္းထုံေသာ သီလဂုဏ္ ရွိ၏၊ ဤသို႔ သေဘာ ရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အၾကင္ အၾကင္ အရပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ သြားလာ၏။ ထိုထို အရပ္၌ပင္ ထိုသူ႕အား လာဘ္ပူေဇာ္ သကၠာရသည္ ျဖစ္ေပၚလာရ၏” လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

ဆုိလိုရင္းကေတာ့ အနာဂါမ္ အရိယာ ျဖစ္တဲ့ စိတၱသူၾကြယ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရား ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ လာသည္ျဖစ္ေစ၊ တပါးေသာ အရပ္သို႔ သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ ယုတ္စြအဆုံး ဟိမဝႏၱာလို လူသူမနီးတဲ့ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲသို႔ သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ လူသူ အေရာက္အေပါက္ မရွိတဲ့ အာဖဂန္ ေတာင္ကတုံးေတြလို ေနရာမ်ဳိးကို သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ လူေတြက နိမိတ္မရွိ၊ မဂၤလာ မရွိလို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သူေသေကာင္ျမႇဳပ္ရာ သုသာန္ တစျပင္သို႔ သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ အခုလို မြန္ျမတ္တဲ့ လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြ၊ ရတနာ ေရႊေငြေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ ဆက္သခံရမွာ အမွန္ပဲျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အတိတ္ဘဝက ေရွးေကာင္းမႈကံနဲ႔ ျပည့္စုံုလုိ႔ ခုဘ၀မွာ သဒၶါဂုဏ္၊ ပသႏၷဂုဏ္၊ သီလဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စုံလို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။

“အရိပ္ပမာ မခြဲခြာ”

ေရွးေရွးဘဝေတြမွာ က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြဟာ ႏြားေျခရာေနာက္ကို ႏြားလွည္းဘီးက ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္သလို သတၱဝါေတြကို ေနာက္ကေန ထက္ၾကပ္မကြာ လိုက္ၿပီး ႏွိပ္စက္တတ္ပါတယ္။ ေရွးေရွးဘဝေတြတုန္းက ေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြကေတာ့ အရိပ္ပမာ မခြဲခြာဘဲ အၿမဲတမ္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေထာက္ပံ့ ကူညီေနပါတယ္။ စိတၱသူၾကြယ္ ေရာက္ေလရာ အရပ္မွာ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားတာ၊ နတ္လူေတြရဲ႕ ပူေဇာ္မႈကို ခံရတာေတြဟာ အတိတ္ကံေၾကာင့္ပါ၊ ဘုရားရွင္ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားထံ လာလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားထံ မလာလည္း ပူေဇာ္ခံရမွာပါပဲ။ ယုတ္စြအဆုံး သုသာန္သြားလည္း ပူေဇာ္ခံရမယ့္ ကံပါက ပူေဇာ္ခံရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကံေတြဟာ မိတ္ေဆြထက္ သစၥာရွိသူေတြ ျဖစ္တယ္။ မိတ္ေဆြထက္ ေက်းဇူးျပဳတတ္သူ၊ မိတ္ေဆြထက္ အလုပ္အေကၽြး ျပဳတတ္သူ၊ ခ်စ္သူထက္ ေႏြးေထြး လုံၿခဳံေစသူ၊ ခ်စ္သူထက္ ၾကင္နာ ယုယတတ္သူေတြ ျဖစ္တယ္။ ကုသိုလ္ကံထက္ ေကာင္းေသာ မိတ္ေဆြ ကုသိုလ္ကံထက္ ခ်စ္ေသာ ခ်စ္သူဆိုတာ ေလာကမွာ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မိတ္ေဆြရင္း မိတ္ေဆြစစ္၊ ခ်စ္သူရင္း ခ်စ္သူစစ္၊ မိတ္ေဆြေကာင္း မိတ္ေဆြစစ္၊ ခ်စ္သူေကာင္း ခ်စ္သူစစ္ျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြကို အသက္ထက္ဆုံး ဆည္းပူးၾကရမယ္။ ဒါမွသာ သံသရာ အဆက္ဆက္မွာ မိတ္ေဆြေကာင္း၊ ခ်စ္သူစစ္နဲ႔ ေတြ႕ဆုံၿပီး လူနတ္ခ်မ္းသာ ခံစားရမွာ ျဖစ္တယ္။

“စိတၱသူၾကြယ္ရဲ႕ အတိတ္ဆုေတာင္း”

စိတၱသူၾကြယ္ရဲ႕ အတိတ္ကံကို ရွင္အာနႏၵာက ေမးေလွ်ာက္တဲ့ အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ စိတၱသူၾကြယ္ဟာ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူစဥ္ အခါတုန္းက မုဆုိးတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ တေန႔ ေတာထဲမွာ တရားက်င့္ေနတဲ့ ရဟန္းတပါးကို ၾကည္ညိဳသဒၶါ ပြားမိသြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေတာင္၀ွမ္းထဲက လႈိဏ္ဂူထဲမွာ ရဟန္းေတာ္ဟာ တပါးတည္း ဧကစာရီ က်င့္သုံးၿပီး တရား အားထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါနဲ႔ အိမ္ျပန္လာၿပီး ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းကို ကိုယ္တိုင္ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး တရားက်င့္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ကို လွဴဖို႔လည္း ျပင္ဆင္၊ ဆြမ္းခံၾကြလာတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ကိုယ္တုိင္လည္း ဆြမ္းေလာင္း၊ တျခား အိမ္နီးခ်င္းေတြကို္လည္း ဆြမ္းေလာင္းဖို႔ ေဆာ္ၾသခဲ့တယ္။ သူကိုယ္တိုင္ ခ်က္ျပဳတ္ စီမံထားတဲ့ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းေတြကို ထုပ္ပိုးၿပီး ေတာထဲကို ျပန္လာခဲ့တယ္။ လမ္းခရီးမွာ အဆင္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ လွပေနတဲ့၊ ရန႔ံမ်ဳိးစုံနဲ႔ ေမႊးႀကိဳင္ သင္းပ်ံ႕ေနတဲ့ ပန္းမ်ဳိးစုံကို ဆြတ္ခူး ယူေဆာင္လာခဲ့တယ္။ တရားက်င့္ ရဟန္းေတာ္ထံ ေရာက္တဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္ရဲ႕ သပိတ္ထဲကို ဆြမ္းေတြ ေလာင္းထည့္လွဴ၊ ပန္းမ်ဳိးစံုနဲ႔လည္း ရဟန္းေတာ္ မေထရ္ျမတ္ကို ပူေဇာ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလို လွဴဒါန္း ပူေဇာ္ အၿပီးမွာ “ဘုရား တပည့္ေတာ္၏ ပန္းပူေဇာ္ျခင္း ႏွင့္တကြ အရသာ ရွိလွေသာ ဤဆြမ္းသည္ စိတ္ကို ႏွစ္သက္ေစႏုိင္ဘိ သကဲ့သို႔ ဤအတူ ျဖစ္တုိင္း ျဖစ္တုိင္းေသာ ဌာန၌ လက္ေဆာင္ ပဏၰာကာရ တေထာင္မွ်ေလာက္သည္ ေရာက္လာ၍ တပည့္ေတာ္၏ စိတ္ကုိ ႏွစ္သက္ေစလ်က္ ငါးပါးေသာ အဆင္း ရွိေသာ ပန္းမိုးရြာျခင္းျဖင့္လည္း ရြာပါေစသတည္း” လို႔ စိတၱသူၾကြယ္ေလာင္း သားမုဆိုးက ဆုေတာင္းခဲ့တယ္။

အဲဒီေနာက္ သားမုဆိုးဟာ အသက္ထက္ဆုံး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳၿပီး ကြယ္လြန္တဲ့အခါမွာ နတ္ျပည္ ေရာက္ရတယ္။ နတ္ျပည္ ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း ဒူးဆစ္ေလာက္ ထူေအာင္ နတ္ပန္းမိုးေတြ ရြာသြန္းၿပီး နတ္ေဒဝါတို႔ရဲ႕ ပူေဇာ္မႈကို ခံယူခဲ့ရတယ္။ ခုဘဝမွာလည္း စိတၱသူၾကြယ္ ဖြားတဲ့ေန႔၊ ဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္တဲ့ေန႔ေတြမွာ နတ္ပန္းမိုးေတြ ရြာၿဖိဳးျခင္း၊ နတ္လူတုိ႔ရဲ႕ လက္ေဆာင္ပဏၰာကို ခံယူရျခင္း၊ ရတနာ ခုနစ္ပါးျဖင့္ ပူေဇာ္ခံရျခင္းေတြဟာ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေတြ ျဖစ္တယ္တဲ့။

“အက်ဳိးရင္းနဲ႔ အက်ဳိးဆက္”

တကယ္ေတာ့ စိတၱသူၾကြယ္ လွဴခဲ့ရတဲ့ အလွဴဒါနက ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မဟုတ္လွပါဘူး။ ဆြမ္းတနပ္နဲ႔ ပန္းတဆုပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အက်ဳိးေပးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေညာင္ေစ့ကေလးကေန ေညာင္ပင္ႀကီး ေပါက္သလိုပါပဲ။ အံ့ၾသ ေလာက္ေအာင္ကို အက်ဳိးေပးတာပါ။ အဲဒါကေတာ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တဲ့ မေထရ္ျမတ္ကလည္း စင္ၾကယ္။ အလွဴေပး ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ေစတနာ သဒၶါတရား အလြန္ေကာင္း၊ လွဴဖြယ္ဝတၳဳကလည္း မြန္ျမတ္ၿပီး၊ လုိခ်င္တဲ့ဆုကို တိုက္႐ုိက္ ဆုေတာင္္းခဲ့လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆြမ္းတနပ္နဲ႔ ပန္းတဆုပ္ လွဴခဲ့ရတဲ့ ကုသုိလ္၊ အသက္ထက္ဆုံး ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကိုသာ ဆည္းပူးခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြေၾကာင့္ သားမုဆိုးဟာ နတ္ျပည္ လားခဲ့ရတယ္။ နတ္ျပည္ လားရျခင္း၊ နတ္ျပည္မွာ နတ္ပန္းမိုး ရြာျခင္းေတြဟာ မုဆိုးဘဝက ျပဳခဲ့တဲ့ ဆြမ္းတနပ္နဲ႔ ပန္းတဆုပ္ ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိးရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ခုဘဝ လက္ခံ ရရွိတဲ့ ကံေကာင္းျခင္း လက္ေဆာင္ေတြ၊ နတ္ပန္းမုိးေတြကေတာ့ မုဆုိးဘဝက ဆြမ္းတနပ္ ပန္းတဆုပ္ ကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ဳိးဖ်ား(အက်ဳိးဆက္) သာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုသုိလ္ကံပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အကုသိုလ္ကံပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အက်ဳိးေပးၿပီ ဆိုရင္ တခုတည္း တဘဝတည္း တခါတည္း အက်ဳိးေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အက်ဳိးရင္းနဲ႔ အက်ဳိးဖ်ား (အက်ဳိးဆက္) ရယ္လို႔ သီးျခားစီ အက်ဳိးေပးတတ္ပါတယ္။ မဟာကာလ ဥပါသကာေလာင္းလ်ာ ေတာေခါင္းဘဝက က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ အဝီစိငရဲ က်တာဟာ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ အက်ဳိးရင္း ျဖစ္တယ္။ “ဝဋ္မွာ အၿမဲ ငရဲမွာ အပ” ဆုိတာလို ငရဲမွ ကင္းပ လြတ္ေျမာက္ျပန္ေတာ့လည္း ဘဝတရာ တိတိမွာ အခုလို သူခိုး စြပ္စဲြၿပီး ႐ုိက္သတ္ခံခဲ့ရတာေတြဟာ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ အက်ဳိးဖ်ား (အက်ဳိးဆက္) ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

“ကံဆိုးမ သြားေလရာ မိုးလိုက္လို႔ရြာ” “ကံမရွိ ဉာဏ္ရွိတိုင္း မဲြ” စတဲ့ စကားပုံေတြဟာ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေတြကို သ႐ုပ္ေဖာ္ေနတဲ့ စကားပုံေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ “နတ္တုိ႔ဖန္ ေရကန္အသင့္ ၾကာအသင့္” “လက္ညိႇဳးညႊန္ရာ ေရျဖစ္” “ေဆးစက္က်ရာ အ႐ုပ္ထင္” “ရာဇပလႅင္ ဖင္ကပ္ပါလာသူ” “ဘုန္းႏွင့္ကံႏွင့္ ေရႊသဇင္” စတဲ့ စကားပုံေတြဟာ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ ကံထူးရွင္ေတြရဲ႕ အတိတ္ဘဝက ကုသိုလ္ကံ အက်ဳိးဆက္ေတြကို ေဖာ္ျပေနျခင္း ျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ကံေတြဟာ ေၾကာက္စရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ခင္စရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ မုန္းစရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ခ်စ္စရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ရန္သူ႕ထက္ ရက္စက္ေတာ့လည္း သူပဲ။ မိတ္ေဆြထက္ ၾကင္နာေတာ့လည္း သူပဲ။ မုန္းသူထက္ ဆိုးျပန္ေတာ့လည္း သူပဲ။ ခ်စ္သူထက္ ေကာင္းျပန္ေတာ့လည္း သူပဲ။ တိရစၦာန္ထက္ ယုတ္မာ ေကာက္က်စ္ေတာ့လည္း သူပဲ။ လူေတြထက္ ႐ုိးသား ျဖဴစင္ေတာ့လည္း သူပဲ။ ဒီကံေတြကို လူေတြက ဖန္တီးခဲ့တယ္။ ဒီကံေတြ ဖန္တီးေအာင္ လူေတြကုိ စိတ္က လႊမ္းမိုးခဲ့တယ္။ စိတ္က ကံကို ေမြးဖြားၿပီး၊ ကံက အေကာင္း အဆိုးေတြကို ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ ကံသာလွ်င္ မိတ္ေဆြ၊ ကံသာလွ်င္ ရန္သူ၊ ကံသာလွ်င္ ခ်စ္သူ၊ ကံသာလွ်င္ မုန္းသူ၊ ကိုယ့္စိတ္သာလွ်င္ ကိုယ့္မိတ္ေဆြ၊ ကိုယ့္စိတ္သာလွ်င္ ကိုယ့္ရန္သူ၊ ကိုယ့္စိတ္သာလွ်င္ ကိုယ့္မုန္းသူ၊ ကိုယ့္စိတ္သာလွ်င္ ကိုယ့္ခ်စ္သူပဲ ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ မုန္းသူထက္ ယုတ္မာၿပီး၊ ရန္သူထက္ ရက္စက္တတ္တဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြကို ေရွာင္ရွားၿပီး၊ ခ်စ္သူထက္ ယုယၿပီး၊ မိတ္ေဆြထက္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳတတ္တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြကို အသက္ထက္ဆုံး ဆည္းပူးၾကရမယ္။ စိတ္ယုတ္မာေတြကို ဖယ္ရွားၿပီး၊ စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္ေတြ ေမြးျမဴၾကရမယ္။ ဒါမွသာ သံသရာ တေလွ်ာက္မွာ ခါးသီးတဲ့ ေလာကဓံမ်ဳိးနဲ႔ မႀကံဳဆုံရေတာ့ဘဲ၊ ဘဝ စည္းစိမ္ေတြကို ခ်ိဳၿမိန္စြာ ခံစားရမွာ ျဖစ္တယ္။

“ေရာက္ေလရာ အရပ္မွာ ပူေဇာ္ခံရသူ”

စိတၱသူၾကြယ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရွင္အာနႏၵာကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားတပုဒ္ ရွိပါတယ္။

သေဒၶါ သီေလန သမၸေႏၷာ၊ ယေသာ ေဘာဂ သမပၸိေတာ။

ယံယံ ပေဒသံ ဘဇတိ၊ တတၳ တေတၳ၀ ပူဇိေတာ။

သဒၶါတရားရွိေသာ၊ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံေသာသူသည္၊ ေက်ာ္ေဇာသတင္း ရွိသည္ ျဖစ္၍၊ စည္းစိမ္ဥစၥာနဲ႔ ျပည့္စုံသည္ ျဖစ္၍၊ အၾကင္အၾကင္ အရပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ သြားလာ၏။ ထိုထို အရပ္၌သာလွ်င္၊ ပူေဇာ္အပ္သည္ ျဖစ္၏။ ( စိတၱဂဟပတိ ဝတၳဳ။ ဓမၼပဒ၊ ၃၀၂)

သေဒၶါ = ေလာကီ သဒၶါတရား၊ ေလာကုတၱရာ သဒၶါတရားနဲ႔ ျပည့္စုံမယ္။

သီလ = လူ႕သီလ (သို႔) ရဟန္းသီလနဲ႔ ျပည့္စုံမယ္။

ယသ = အနာထပိဏ္ ဝိသာခါတို႔လို အေျခြအရံေတြနဲ႔ ျပည့္စုံမယ္။

ေဘာဂ = စိန္ – ေရႊ – ေငြ စတဲ့ ေလာကီရတနာ ဥစၥာေတြ၊ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟိရီ၊ ၾသတပၸ ဆိုတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာေတြနဲ႔ ျပည့္စုံမယ္ဆိုရင္ ဘယ္အရပ္ကိုပဲ သြားသြား အပူေဇာ္ခံရမွာပါ။

(ဓမၼ႒၊ ၁။ ၃၃၂။ ဓမၼ႒၊ ၂။ ၂၈၉။)

စိတၱသူၾကြယ္ဟာ ဒီဂုဏ္အဂၤါေတြနဲ႔ ျပည့္စုံလ႔ို ေရာက္ေလရာ အရပ္မွာ ပူေဇာ္ခံရသလုိ၊ အနာထပိဏ္တို႔ ၀ိသာခါတို႔ဟာလည္း ဒီဂုဏ္အဂၤါေတြနဲ႔ ျပည့္စုံလို႔ အပူေဇာ္ခံရတာပါပဲ။ တျခား ဘယ္သူမဆိုလည္း ဒီဂုဏ္အဂၤါေတြနဲ႔ ျပည့္စုံရင္ အပူေဇာ္ခံရမွာပါပဲ။

ခုတေလာ ဒကာမႀကီးဟာ အလွဴပြဲ၊ မဂၤလာပြဲ၊ ဆိုင္ဖြင့္ပြဲ စတဲ့ အခမ္းအနားေတြမွာ အထူးတလည္ ဖိတ္ ၾကားခံရတယ္ ဆိုတာ ဒကာႀကီး ေျပာလို႔ သိရပါတယ္။ စိတၱသူၾကြယ္တို႔ အနာထပိဏ္ ဝိသာခါတို႔လုိ အျပည့္အစုံ မဟုတ္ေတာင္မွ သဒၶါ၊ သီလ၊ ယသ၊ ေဘာဂ ဆိုတဲ့ အပူေဇာ္ခံထုိက္တဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြနဲ႔ အထုိက္အေလ်ာက္ ျပည့္စုံေနလို႔ ဖိတ္ၾကားခံရျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ရပ္မိရပ္ဖ၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ၊ ရဟန္းဒကာ၊ ေက်ာင္းဒကာ၊ လူႀကီး လူေကာင္း အျဖစ္ အမ်ားက အသိမွတ္ ျပဳလာျခင္း ျဖစ္တယ္။ ေခတ္က ေတာင္းဆိုၿပီး ေခတ္က ေနရာေပးလာတဲ့ ဓမၼသူေဌး၊ ဓမၼသူၾကြယ္၊ ဓနသူေဌး၊ ဓနသူၾကြယ္ အျဖစ္ ရဟန္းရွင္လူ ေလးစားခံရျခင္း၊ ေနရာရလာျခင္း ျဖစ္တယ္။

တခ်ဳိ႕ဆို ကာယကံရွင္ ကုိယ္တိုင္က တကူးတက တေလးတစားနဲ႔ အထူးတလည္ လာဖိတ္ၾကတယ္လို႔လည္း ၾကားရတယ္။ ဒီလို အခြင့္အေရးမ်ဳိး ဆိုတာ ကိုယ္က တမင္တကာ လုပ္ယူလို႔ ရေကာင္းတဲ့ အရာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး၊ ေလာကႀကီးက ခ်ီးျမႇင့္ေပးလို႔ ကိုယ္နဲ႔ ထိုက္တန္လို႔သာ ရတဲ့ အခြင့္အေရးေကာင္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာေရးနာေရး ဘာသာေရး လူမႈေရး အခမ္းအနားေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ၾကြရမယ္။ ဒီလို ၾကြေရာက္ျခင္းဟာ ဘာသာေရး ႐ွဴေထာင့္ကပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ လူမႈေရး ႐ွဴေထာင့္ကပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ စီးပြားေရး ႐ွဴေထာင့္ကပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ဘက္ေပါင္းစုံနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္း တခု ျဖစ္တယ္။ အမ်ားႀကီး အက်ဳိး ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာမႀကီး အေနနဲ႔ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္တဲ့ ၾကားထဲကေန တာဝန္တရပ္ အေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။

လက္ဖြဲ႔ရာမွာလည္း ဝတၱရားအရ ထည့္ဝင္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ လွဴတယ္၊ ေပးတယ္၊ စြန္႔ႀကဲတယ္၊ ေထာက္ပံ့တယ္၊ ကူညီတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးထားရမယ္။ အလွဴလုပ္သလို ေစတနာ ျပတ္သားစြာနဲ႔ ေပးလွဴရမယ္။ တကယ္ေတာ့ အလွဴေပးပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ရယ္လို႔ ရွိရာမွာ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္က ပဓာန မက်ဘဲ အလွဴေပး ပုဂၢဳိလ္ကသာ ပဓာနက်ပါတယ္။ ေပးလွဴသူက ေစတနာ ထက္သန္ေလ၊ အက်ဳိးေပး ေကာင္းေလ၊ ေစတနာ ျပတ္သားေလ အက်ဳိးေပး ဖြံ႕ၿဖိဳးေလ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူမႈေရး ကိစၥပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေစတနာထား လွဴပါ။ စိတ္ထဲက လွဴၿပီးတုိင္းလည္း စိတ္ထဲကေန လိုရာဆုကို ေတာင္းပါ။ ဒကာႀကီး လြတ္ေျမာက္ေရးကို ရည္မွန္းၿပီး ဆုေတာင္းႏုိင္သလို၊ နိဗၺာန္အထိလည္း ရည္မွန္းၿပီး ဆုေတာင္းႏိုင္ပါတယ္။



ဘုန္းဘုန္း

ဦးဝီရသူ (မစိုးရိမ္
— with Tin Tin Soe.
 
ဓမၼစာေပမ်ား မွ ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္။
 

No comments:

Post a Comment